Photobucket
!أهلا وسهلا Ya Allah, sesungguhnya aku mulai sedar bahawa betapa berharganya nikmat nafas yg Engkau beri ini. Kerana tanpa nikmatMu ini, mgkin tdk akn ku merasai manisnya ibadahku utkMu. Ya Rahman Ya Rahim, andai ada lg rezeki bgku, ckupknlh shgga bertemunya diriku dgn pengakhiran Khusnul Khatimah. Amin.. Moga kalian dpt mengambil manfaat coretan dr blog nie..

Friday, February 11, 2011

secebis Ungkapan RenunGan bSma

Agama tidak pernah mengecewakan manusia. Tetapi manusia yang selalu mengecewakan agama. Biar jadi Islam atas erti kata yang sebenar, jangan jadi Islam hanya pada nama..

Sabda Rasulullah s.a.w: "Tidak boleh taat kepada pemimpin dalam hal maksiat kepada Allah s.w.t kerana kewajipan taat hanya dalam urusan yang baik" - Hadis riwayat Bukhari.

Sepotong roti kering yang engkau makan di kala sihat. Secawan air sejuk yang engkau minum dengan hati bersih. Sebuah rumah sempit yang engkau huni dengan lapang dada, serta sebuah mushaf (Al-Quran) di tangan yang sentiasa engkau telaah lalu diamalkan isinya… Jauh lebih baik daripada tinggal di sebuah istana yang megah, namun setelah itu engkau dicampakkan ke dalam neraka Hamiah.”.

Kehidupan di dunia adalah ladang bagi akhirat, iaitu tempat menanam, menyemai, bekerja dan berjuang. di akhiratlah kita akan memetik hasilnya. Dunia hanya persinggahan dan bukan pengakhiran ssbuah perjuangan

SAYIDINA ALI KARAMALLAHU WAJHAH berkata:
Cukuplah bila aku merasa mulia karena Engkau sebagai Tuhan bagiku dan cukuplah bila aku bangga bahawa aku menjadi hamba bagiMu. Engkau bagiku sebagaimana yang aku cintai, maka berilah aku taufik sebagaimana yang Engkau cintai.

No comments:

Post a Comment